Tiedote: RestaKoti Oy on vastuullinen toimija

Viime aikojen uutisoinnin myötä on tärkeä nostaa esille toimintamme perusperiaatteet.

Yritystoimintamme perustana on alusta asti ollut läpinäkyvyys ja kaiken toimintamme pitää olla täysin rehellistä.

RestaKoti Oy on markkinajohtaja katto- ja hormipinnoitusalan yrityksistä Suomessa, jonka toiminnassa kohtaavat laatu, kotimaisuus ja kestävä kehitys. Olemme 100-prosenttisesti kotimainen yritys ja toimimme valtakunnallisesti yhdeksällä toimipisteellä koko Suomessa. Ammattitaitoinen henkilöstömme, pitkälle kehitetty toimintaprosessimme ja markkinoiden parhaimmat tuotteet takaavat laadukkaan työn ja nopeat toimitukset.

Toimimme aktiivisesti yli 40 vuotta vanhojen kiinteistöjen parissa ja teemme vuositasolla noin 15 000 tulisija- ja hormitarkastusta ympäri Suomen. Yhtiöllämme on erittäin vahva näkemys vanhojen tulisijojen ja hormistojen kunnosta sekä korkea ammattitaito saneeraustöistä. Olemme kehittäneet palvelukonseptiamme koko ajan eteenpäin ja pystymme takaamaan kotien paloturvallisuuden aina tulisijoista piipunhattuun saakka. Toimimme suomalaisten kotien paloturvallisuuden puolesta.

RestaKoti Oy:n henkilöstön osaaminen koostuu nuohoojista, rakennusalan insinööreistä, muurareista ja muista rakennusalan osaajista. Jokainen työntekijämme koulutetaan työsuhteen alussa kattavasti laajan koulutusputken avulla. Koulutukseen kuuluu tulisija-, hormisto- ja ilmanvaihtokoulutusta sekä muuta rakennusteknistä koulutusta niin teoriatasolla kuin käytännössäkin. Tämän lisäksi annamme henkilöstöllemme ammattitaitoista ja eettistä asiakaspalvelu- ja myyntikoulutusta, johon liittyy vahvasti myös juridinen osaaminen. Olemme panostaneet asentajiemme ammattitaitoon ja työn laatuun erittäin paljon, kouluttamalla asentajiamme säännöllisesti. Olemme myös valinneet saneeraustöissä käytettäviksi materiaaleiksi markkinoiden laadukkaimmiksi todetut ja testatut tuotteet sekä raaka-aineet. Annamme kaikille tekemillemme hormisaneerauksille 10 vuoden materiaalitakuun sekä viiden vuoden asennustakuun. RestaKoti Oy:n asiakastyytyväisyys on viimeisimmän mittauksen mukaan 97%, joka kertoo siitä, että asiakkaamme luottavat meihin ja haluavat toimia kanssamme.

RestaKoti Oy:ssä työskentelee tälläkin hetkellä nuohoojia, jonka lisäksi teemme yhteistyötä useiden piirinuohoojien kanssa.

Tarjoamme asiakkaalle paikallisesti parhaan palvelun, kantaen vastuun työn jokaisesta osa-alueesta. Meidän myynnin perustana on eettinen toimintatapa. Teemme kattojen ja hormistojen kuntokartoituksia ja, jos kuntokartoituksissa osoittautuu korjaustarpeita niin asiakas saa siitä aina kirjallisen toimenpide-ehdotelman kustannusarvioineen, jonka jälkeen asiakas voi itse päättää haluaako korjauttaa kattonsa tai hormistonsa vai ei. Jos katossa tai hormistossa esiintyy turvallisuusriskejä niin asiakas saa niistä kuntokartoituksen avulla kattavan tiedon. Toimintamme pohjautuu aina olemassa olevaan kunnostustarpeeseen ja siihen tarjottavaan ratkaisuun.

Jokaisen edustajamme perehdytyksessä kerrotaan yksiselitteisesti, ettei asiakkaiden luona tule lietsoa pelkoa, eikä ottaa minkäänlaista kantaa käyttökieltoihin – nämä tehtävät kuuluvat paloviranomaiselle. Kyseiseen toimintaan suhtaudutaan meillä erittäin vakavasti ja se johtaa lähtökohtaisesti välittömään työsuhteen purkamiseen.

RestaKoti Oy:n sisäinen ohjeistus kieltää edustajia esittämästä mm. seuraavia asioita:

  • RestaKodin edustaja ei saa toimia/esittäytyä missään tilanteessa paloviranomaisstatuksella.
  • RestaKodin edustajalla ei ole oikeutta uhkailla tulisijojen käyttökiellolla, saati asettaa tulisijoja käyttökieltoon.
  • RestaKodin edustaja ei saa luoda asiakkaalle käsitystä, että hormin tarkastus tai saneeraus olisi jollakin tavalla pakollinen toimenpide.
  • RestaKodin edustaja ei saa johtaa asiakasta harhaan yhteistyökumppaneilla (vaikka RestaKodilla onkin nuohoojia yhteistyökumppaneina).
  • RestaKodin edustaja ei myöskään saa antaa asiakkaalle käsitystä siitä, että RestaKodin tekemän hormiston puhdistuksen/nuohouksen/saneerauksen jälkeen, hormisto ei vaatisi lakisääteistä nuohousta (lakisääteinen nuohous on siis kaikissa tilanteissa pakollinen).

 

Mikäli joku asiakkaistamme kokee saaneensa huonoa palvelua niin pyydän, että olette suoraan yhteydessä minuun, jotta voin selvittää tapauksen henkilökohtaisesti ja, jotta voimme tehokkaasti kehittää toimintaamme.

Jyväskylässä 30.5.2018

Mikko Ruuska
Myyntijohtaja
RestaKoti Oy
045 615-0708
mikko.ruuska@restakoti.fi

 

Back to top