Kattopinnoituskausi alkaa

Kattopinnoituskausi on aluillaan ja siihen on valmistauduttu RestaKodilla jo hyvän aikaa. Tärkeintä on, että koko organisaatio puhaltaa yhteen hiileen ja kaikki toimii kuin rasvattu. Tämän vuoksi onkin tärkeää, että jokainen organisaation osa-alue on ajan tasalla mitä tuleman pitää. Perjantaina siitä sai osansa asiakashankintamme, joka valmistautui kattopintakauteen koko porukan voimin Jyväskylässä.


-Tänään on aivan huikea fiilis! Aloitetaan päivä aamiaisella ja skumpalla ja paikalla on koko RestaKodin asiakashankinnan porukka. Tarkoituksena on valmistautua kesäkauteen eli meillä on kattobuukkauskauden koulutus ja tottakai tarkoituksena on myös pitää yhdessä hauskaa, kertoo asiakashankintajohtaja Hanna Snicker.

Aamuun kuului aamiaisen ja kuplivan lisäksi RestaKodin toimitusjohtajan Eino Lehtimäen tervetuliaispuhe ja lyhyt perehdytys kattopinnoitukseen sekä tutustumista Jyväskylän toimipisteen tiloihin.

Tästä matka jatkui kohti Lutakkoa ja Lutakon Leidiä, jossa vuorossa oli lounas ja itse koulutustilaisuus.

Koulutukseen kuului myyntijohtaja Mikko Ruuskan kattava ja yksityiskohtainen presentaatio kattopinnoituksesta ja RestaKodin tuotteista, kuten uudesta Ormax Pro 2.0 -tiilikattopinnoitteesta, joka on uusi ja entistäkin parempi versio Ormax Pro:sta.


Tämän lisäksi Helsingin asiakashankinnan toimipisteen vetäjä Jaakko Hyypiä paneutui spiikkeihin ja siihen kuinka asiakashankintaa kattopinnoituspuolen osalta hoidetaan. Mielenkiintoisen koulutuspäivän myötä asiakashankinnalle saatiin monipuolinen paketti käyttöön buukkausta varten.

-Tänään ollaan käyty läpi soittoon tulevaa kattopinnoitusbuukkausta ja käyty yksityiskohtaisesti läpi eri tekniikoita ja yksikohtia mitä kaikkea pitää tietää, kun tekee kattopinnoituksen asiakashankintaa. Tämä päivä on tuonut yhtenäisyyttä ja valmiuksia kattopinnoitussoittoja varten, kertoo Helsingin toimipisteessä työskentelevä asiakashankkija Joonas Kirjonen.

-Asiakashankinta on uuden oppimista ja itse en aiemmin ole tehnyt tällaista työtä. Opiskelen alalla ja työn myötä olen saanut uusia työkaluja ja monipuolista kokemusta miten tämänkaltaista työtä tehdään ja kuuluu käytännössä tehdä, toteaa Joonas.

-Me ollaan tänään opiskeltu kattoja ja niiden pinnoittamisesta sekä sitä miten niitä buukataan asiakkaille. Tänään on selvinnyt hyvin minkälaista kohdetta haetaan ja mihin pinnoitusta tarvitaan. Lisäksi olemme saaneet hyvin tietoutta meidän omista tuotteista ja niiden ominaisuuksista. Se on antanut hyvän pohjan tulevia buukkipuheluita varten. Koulutus on ollut tosi hyvä ja mieltä avartava, kertovat Jyväskylän toimipisteen asiakashankkijat Taru Heinonen ja Anne Räihälä.

-Tykkäsin erityisesti siitä, että Mikko (Ruuska) oli esityksessään hyvin selkeä ja perusteellinen ja esityksestä oli helppo poimia kaikki tiedot ylös. Meidän oman työosuuden suhteen Jaakko osasi antaa ohjeistuksen spiikkeihin, joka helpottaa työn tekemistä, sanoo Taru.

-Kouluttajat tietävät mistä puhuvat ja osaavat jakaa oppejaan meille eteenpäin. Itse en ole vielä päässyt buukkaamaan kattoja, joten täältä sai todella vahvan pohjan itselle ja pystyy kehittymään eteenpäin, sanoo Anne.

-Asiakashankinnassa parasta on ihmisten kanssa keskusteleminen ja se, että jos puhelimen päässä on asiakas, joka ei halua jutella mun kanssa ja sitten huomaankin, että hän juttelee mun kanssa. Se on joka kerta sellainen pieni voitto, toteaa Taru.

-Itsellä on vahva asiakaspalvelutausta, mutta oon tehnyt aina ennen kasvotusten työtä. Tää on tosi erilainen maailma, kun ollaan vaan puhelinyhteyden kanssa tekemisissä. Pidän kyllä työstä tosi paljon, että saa keskustella ihmisten kanssa ja huomaa, että siellä on tosi paljon erilaisia ihmisiä, joita voidaan auttaa ja ihmiset ovat aidosti kiitollisia siitä. Yhteyden saaminen toiseen ihmiseen pelkän puhelimen avulla on tosi palkitsevaa, kertoo Anne.

Näillä eväillä RestaKodin asiakashankinta on valmis kattopinnoituskautta varten.

Back to top